"ללא הפעילות בתווך התת קרקעי הטכנולוגיה לא רלוונטית" | ראיון מיוחד

    קובי פינקלר No Comments on "ללא הפעילות בתווך התת קרקעי הטכנולוגיה לא רלוונטית" | ראיון מיוחד

    אות השרות המבצעי; קצין הנדסה של החטיבה הדרומית בעזה בראיון מיוחד: "ללא הפעילות בתווך התת קרקעי הטכנולוגיה לא רלוונטית"

    9:03
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on סדר היום לוחץ? על עבודה התמכרות ואיזון בחיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום התקיימה חלוקת אות השרות המבצעי. אחד ממקבלי האותות רס"ן צחי הררי קצין הנדסה של החטיבה הדרומית בעזה בראיון מיוחד: "ללא הפעילות בתווך התת קרקעי הטכנולוגיה לא רלוונטית".

    שבועיים אחרי החלטת הרמטכ"ל לאמץ את 'אות השרות המבצעי' ל-9 יחידות צה"ל, ותעודות הערכה ליחידים, ליחידות ולמפקדות על פעילות מבצעית מחולקות היום האותות.

    "אות הערכה מבצעי" הינו אות המוענק על ידי הרמטכ"ל כביטוי סמלי של הוקרה על מעשה בעל חשיבות עליונה, לחיזוקו של צה"ל, ואשר יש בו כדי לקדם באופן ניכר את ביטחון המדינה.

    הרמטכ"ל החליט להעניק אות זה בטקס חגיגי שעתיד להיערך מעתה בכל שנה. בטקס הוענקו האותות ותעודות ההערכה ליחידות וליחידים בשל פעילויות מבצעיות ייחודיות, שהביאו לידי ביטוי את ערך הניצחון, החתירה למגע, יצירתיות וחדשנות, יוזמה ותעוזה תוך שיתוף פעולה בין-זרועי.

    בחירת היחידות נעשתה על ידי ועדה, בה נכחו נציגים מאגף המבצעים, מחיל האוויר, מאגף התכנון, ממפקדת העומק ומאגף המודיעין. הוועדה בחנה כ-50 מועמדויות שהוגשו מכל הגופים בצה"ל והגישה את המלצותיה לאישור ראש אגף המבצעים והרמטכ"ל.

    אחת ממקבלי האותות היא יחידה קטנה בת עשרות לוחמים של חיל ההנדסה הפועלת בגבול רצועת עזה ואחראית בין היתר לאיתור המנהרות בגיזרה.

    רס"ן צחי הררי קצין ההנסה של החטיבה הדרומית מספר לנו "האות מבחינתי הוא חותמת לפעילות המבצעית השוטפת בגזרה. ממש לאחרונה סיימנו פעילות מבצעית מתמשכת של מנהרה שחדרה לשטחנו ובעצם צה"ל
    וחיל הנדסה חשפו והשמידו מנהרה שכבר חצתה את גדר המערכת לשטח ישראל", אומר רס"ן הררי.

    והוא מוסיף "לאחר שהיה חשד למנהרה התחלנו לקדוח לעומקים גדולים של עשרות מטרים. אין לנו מגבלת עומק. צריך להבין. פעילות ההנדסה כיום שונה מהפעילות של לפני עשרים שנה. היא הולכת ומשתפרת מידי יום. חיל ההנדסה יודע לקדוח לעומקים וכוחות הצמ"א יודעים גם לקדוח וגם לחפור".

    והוא מדגיש "עם כל הכבוד לטכנולוגיה ולטכנולוגים ללא הפעילות בקרקע הטכנולוגיה לא רלוונטית בלי הפעילות של הלוחמים בקרקע. לא לי מגיע האות אלא ליחידת תת הקרקע של חיל ההנדסה".

    בין יתר מקבלי אות הערכה מבצעי מטעם הרמטכ"ל:

    שייטת 7 (חיל הים)- על עשרות מבצעים מסווגים, במרחב מאוים ובחיכוך מעצמתי משתנה. הפעילות המבצעית חייבה השתנות והתחדשות בתפיסת ההפעלה ושימוש בשיטות פעולה חדשניות.

    מבצע "חגורה שחורה" (פיקוד דרום, חיל האוויר, אגף המודיעין ושב"כ)- על תכנון מקדים קפדני, רב-זרועי ובין-ארגוני. מהלך הפתיחה, אשר כלל את חיסול הבכיר בגא"פ, היה יזום ומדויק. במהלך המבצע נעשה שימוש משמעותי במודיעין בזמן אמת, בוצעה הגנה על העורף ויירוט של 94% מהשיגורים מהרצועה, סוכלו 25 פעילי
    טרור, הותקפו כ-100 מטרות של ארגון הטרור גא"פ, והופעלה אש בתגובה מותאמת להתנהלות האויב. השפעתו של המבצע ניכרת לאורך זמן.

    מבצע מסווג (אגף המודיעין ומוסד)- על הישג מבצעי משמעותי במערכה אל מול הטילים המדויקים.

    מבצע במסגרת המב"ם, המערכה שבין המערכות (אגף המודיעין, חיל האוויר, מוסד)- על שיתוף פעולה בין-זרועי ובין-ארגוני ועבודת איסוף מודיעין שהובילו למבצע מוצלח.

    התארגנות ומענה מבצעי לסוגיית התת-קרקע (יחידת יהל"ם, אוגדת עזה)- על שיתוף פעולה מוצלח בין היחידות שהוציא לפועל מבצעים רבים והישגים מבצעיים רבים ומשמעותיים אשר הביאו לאפקטיביות מבצעית בממד התת-קרקעי.

    גדוד האיסוף 636 (פיקוד מרכז)- על פיתוח שיטת הפעלה חדשנית שהובילה לתועלת מבצעית ייחודית, מיצוי מיטבי של כוח-האדם והשפעה מבצעית רבה על אוגדת יהודה ושומרון. פעילות הגדוד בשנת 2020 הביאה לכ-250 סיכולים וסגירת מעגלים, לעומת כ-75 במהלך השנתיים שקדמו לה.

    גדוד 74, חטיבה 188 (פיקוד צפון)- על הפגנת יצירתיות, תעוזה ויכולת מבצעית בולטת בתקופת פעילותו בגזרת עזה. הגדוד פיתח טכניקות לחימה חדשניות לתקיפת מטרות ימיות ובכך הביא תועלת מבצעית רבה.

    שייטת 13 (חיל הים)- על סדרת מבצעים פורצי דרך בסביבה משתנה ומאתגרת. במבצעים אלו באו לידי ביטוי יצירתיות, חדשנות והשתנות מתמדת, מותאמת להשתנות סביבת הפעולה ולצורך המבצעי.

    מהנדס במפקדת קצין ההנדסה הראשי, אלוף-משנה ד׳ (זרוע היבשה)- על הפגנת יצירתיות וחדשנות במציאת פתרונות מהירים, יעילים ופורצי דרך לצרכים מבצעיים ובאתגרי התת-קרקע. אלןף-משנה ד' מגלה מעורבות אישית ודבקות במשימה ורותם עימו את פקודיו ועמיתיו למציאת מענה חדשני ואפקטיבי לאתגרים המשתנים.

    שתי תעודות הערכה ייחודיות מטעם הרמטכ"ל קיבלו, לוחמי הגנה אווירית, סמל-ראשון דוד סימסה וסמל-ראשון נועה חמילבסקי (חיל האוויר)- על גילוי תושיה, יוזמה, קור רוח ומנהיגות בקבלת החלטות מעבר לתחום הכשרתם, והביאו להישג מבצעי רב-חשיבות.



    0 תגובות